Page

2012/08/14

キネジセラピー後半/Later Half of Kinesitherapy

全10回に渡るキネジセラピー。後半は何と!!ひたすら腹筋・・・。30分の内25分くらい腹筋。全10回の内容は人それぞれの症状によって違うみたいなので、皆がこうではないと思います。私は帝王切開だったせいかあまり問題なかったみたいで、電気を使ったものは前半だけで、後半は腹筋しましょう〜、みたいな。

なので監督されながらひたすら色んな腹筋をやってました(笑)。終わった後も続けてね〜と若い先生は言っておりましたが、監督無しで果たしてどこまで出来るか。。

しかしこんなことが保険でカバーされるフランス、面白いな〜。

Later half of kinesitheraphy was sit-up, sit-up, sit-up!! 25mins out of 30mins, you keep doing sit-ups... Program depends on the symptom so probably other people would have different programs. I didn't have much issue since I was c-section. Probably pretty lucky..

The doctor told me to continue even after the session but I'm not confident to continue without being watched.. Anyways, it's interesting that these courses are covered by social security in France.

後半場所がお引っ越しして広くなりました。私が腹筋してる横でべべは転がったり色んなもの見たりして大人しくしててくれました〜。

The doctor moved to a bigger place during the course. While I was struggling doing sit-ups, bebe was watching over me on the side ; )




0 件のコメント:

コメントを投稿