Page

2011/12/08

蘭、再び!/Orchid Blooms Again!

我が家には蘭が4鉢あると以前書きました。私の母は蘭を咲かせるのが大得意で、毎年また咲かせるのでもらった蘭の鉢がどんどん実家では増えてました☆

母を見習って枝を切って待ってたら咲きました!あと2本も新しい枝が出て来ている♪(見えるかな?)切った枝の脇から新しい枝が生えるのを見ると植物ってすごいなあと。オフィスで育ててたアイビーみたい。

ちなみに蘭の水やりは旦那さまがやってくれます(笑)。

I wrote that we have 4 orchid pot at our place before. My mom is really good at making the orchid bloom every year, so pot at home was always increasing : )

Learning from my mom, we were waiting the next one to bloom and here it is! There are 2 other ones coming too : D It's really impressive to realize how plants are strong. New branch grows next from the branch we cut. Reminds me of the ivy pot I had in the office.

BTW, my hubby is always watering the orchids.. ; )



0 件のコメント:

コメントを投稿