Page

2012/06/27

ひなinパリ!/Hina in Paris!

日本から遊びに来ていたお友達と今日は「善」でランチ。和食にした理由は、ドイツに住んでる彼女のお姉さんも一緒で、和食が恋しい!という海外在住日本人共通の気持ちに共感して(笑)。今日は鯖の塩焼きを頂きました☆美味しかった(^^)

I went to lunch at 「ZEN」with my friend from Japan. The reason we ate Japanese is because her sister who lives in Germany was together and I fully understand the feeling of missing Japanese food ; ) Took grilled mackerel today. Was very good : D


ドイツにもよく行っている彼女は、ドイツや日本と比べるとパリがいかにおしゃれなのか熱弁。ちょうどセール初日の今日(友達に聞いて知った私・・)、彼女の目はキラキラしてました(笑)。ランチの後もこれはお勉強どころ、とばかりにお買い物一緒に回りました。ギャラリーラファイエットに続き、今日はプランタンへ。その後もサントノレ通りなど行き、それぞれのお店で注目すべきものなど教えてもらった私。食べながら、歩きながら、買い物しながら、お茶しながら、普段追いつかないアップデートをして大満喫の午後♪そして彼女のおかげでパリの良いところが見えた1日なのでした☆

She goes to Germany often too but she told me passionately on how Paris is fashionable and cute compared to Germany or Japan. Sales started today (which I learned from her..) and she was very excited : ) We went shopping around Primtemps, saint honore street and learned goods to get in Paris from her. We talked a lot during walking and shopping and became a very nice catch up afternoon = ) She told me how to see good Paris today!




遊びに来てくれてありがとう!
Thanks for coming!




0 件のコメント:

コメントを投稿