Page

2012/06/08

ベベ夜更かし!?/Late Hours for Bebe

今日は旦那さまのお友達のお家に皆子供を連れてカップルが3組集まりました。子供がいても親も普通に楽しむ時間を持つ意識がフランスではかなり普通な気がします。子供がいる状況に対応して普通に過ごす、みたいな感じかなあ。もちろんシッターさんが手配出来ない時があったりと同じではないのですが。

今日は3歳、1歳半、1ヶ月の我が子が一緒でしたが、途中まで3歳と1歳半の男の子はおもちゃで遊び、わーい!!と走り回り、その周りを大人達がシャンパン飲みながら話したり子供の行動に笑ったり。

こちらは元々夜ご飯の時間が遅いので(普通に9時とか)、ある程度の時間になったら3歳と1歳半を上で寝かしつけ、それから大人達はご飯を食べ始め、1ヶ月の我が子は一緒の部屋で寝たり起きたり授乳したり。色んな話をしている内にあっという間に日付が変わってました(^^;)。興奮して起きてる時間が長かったべべより、旦那さまの方が眠そうでした(笑)。

さて、べべがいてもどこまで出来るか、これから一つ一つが手探りです。

We went to our friend's house today. There were 3 couples and all of them brought kids. I think the mind of enjoying life even though you have kids, is stronger among French people. They correspond to the situation that they have kids. Of course sometimes they can't arrange baby sitter and situation is not completely the same.

We had 3 years old, 1.5years old and our 1month bebe. 3 and 1.5 years old were running around playing with toys and adults were enjoying champagne watching and laughing over them : )

Dinner time is originally quite late in France (like 9pm is not unusual) so parents will let kids go to sleep at a certain time then adults enjoy dinner time. Our 1month bebe was in the same room sleeping, waking up, eating. After a lot of fun talks, it was around midnight! Bebe was excited she didn't sleep much but rather my hubby looked more sleepy ; )

I wonder how much our life is going to be the same and different even with the bebe!

ベベ、皆にかわいがられてご満悦☆
Bebe looked happy with everybody : )




0 件のコメント:

コメントを投稿