Page

2012/07/22

ツール・ド・フランス/Le Tour de France

約3週間に及んで行われるツール・ド・フランス。フランスだけでなく世界中で有名らしい自転車ロードレース。私も聞いたことくらいはあったかな・・。そんなに興味もなかったのでほとんど見なかったのですが、今日テレビ付けたら最終日がやってました。

旦那さまによると最終日はシャンゼリゼ通りから(まで?)の最後の40キロまでは選手もシャンパンを飲んだりしながら参加するらしい。それは楽しそう♪なので最後の40キロくらいまで穏やかな雰囲気らしい。来年はもうちょっとちゃんと見ようかなあ。

Le Tour de France. Very famous bicycle race in France running for about 3weeks. I think I heard of it before.. I wasn't very interested so didn't watch most of it but on the last day, I happened to see it on TV.

Hubby told me that on the last day, athletes are relaxed until the last 40km or so. They ride drinking champagne! Nice!! Maybe I'll try to watch more next year..


0 件のコメント:

コメントを投稿