Page

2012/07/20

Restaurant: 「La Coupole」

日本で生肉がなかなか食べられないのでタルタルステーキを食べたい!という要望に応えて今日はお友達と「La Coupole」というお店へ。タルタルが有名なわけではないと思うけど、確実にあるお店に行きました。中に入って驚いたのは、とにかく広い!外観からは想像出来ない広さ!広いこともあり、べべ連れでもかなり目立ちませんでした。

I went to a restaurant called 「La Coupole」with my friend from Japan. She wanted to eat tartar steak since Japan is becoming difficult to eat raw meat. I don't think this place is famous for tartar but went here since they had the dish. First thing that surprises you is how big the restaurant is! It was amazing : 0 Since it was big, I felt pretty comfortable even with bebe.


このお店、1920年代頃の画家さん達が描いた内装がかなり有名らしいのですが、広くても席が全部埋まってしまうくらい人気なのはパフォーマンスの工夫にあり!?何故かインド人がカレーをサーブしてたり、バースデーの人のためのお祝いがすごい(@@)。ドンドンドン!と床を叩いて大人数の店員達で歌いながら花火の付いた巨大ケーキを運ぶ!

旦那さまが途中で来てベベを先に連れて帰ってくれたので、残りの時間は2人で楽しみました〜。そして結構遅くなったのでタクシーで家路へ。私、パリで初めて自分でタクシー捕まえて帰りました。今更!?でもこれも一歩だ(笑)。

Seems like this restaurant is very famous for it's painting from painters of 1920s or so. The place was full even it's really big and I think one of the reason is their performance too. Somehow Indian people are serving curry and for birthday people, they hit the floor very loud and staffs carry the huge cake singing!

Hubby came to pick up bebe during dinner so we enjoyed with just two of us at a later time. I took taxi back home since it was pretty late. Actually, this was the first time I caught a taxi by myself. Really?? I guess this is another step for me.. ; )





0 件のコメント:

コメントを投稿