Page

2012/02/28

フランスのママに学ぶ/Learn from Mom in France

今日は旦那さまの部下の奥さまのところに、出産、子育てグッズについて教えてもらいに行ってきました。奥さまは3ヶ月前に出産したばかり。

奥さまは前から「ゆみこは直接来て私に話を聞いた方がいいわ」と言ってくれてたらしく、入院の時にあった方が良いもの、出産後欲しいもの、子育てにあたって便利なものなどなど、フランスの「生の声」を細かく聞かせてくれて、とっても助かりました(^^)。

今の私には日本にしか頼れるママ友達がいないので、日本のお友達に色々教えてもらっていますが、日本とフランスだと違う状況が多々あるようなので、フランスの奥さまのお話も聞ける機会があって良かったです。

しかし、、世のママさん達、本当にたーくさんのオプションから皆よく選べるものだと、調べたり選んだりが苦手な私は本当に感心した日でした(@@)。人に教えてもらわないとなかなか進まない私(; ;)、がんばろう。

Today, I went to hear about giving birth, after birth goods to my hubby's employee's wife's place. She gave birth 3 months ago.

She was saying from before that I should come to see and hear directly. She told me many details. It was really nice for me to have a chance to hear things directly from mom in France.

I only have mom friends in Japan and they tell me many things though there are different situation from Japan so it was very nice to be able to talk to mom in France.

BTW... I was impressed on how much option there are (@@) rather confused.. I can't go forward very much without people's help but hope I can improve ; )



0 件のコメント:

コメントを投稿