Page

2012/02/24

Restaurant: 「L'EPI DUPIN」

先週に引き続き、またお気に入りのレストランに連れて行ってもらいました。わーい♪
「L'EPI DUPIN」。高級デパート、ボン・マルシェのすぐ近くです。

入ってすぐ、日本人の女の子観光客4人組とカップルが一組いました。旦那さまがお店の知り合いに日本人が多いね、と言ったら、何と!店員に日本語を話せるスタッフが2人もいるとか。せっかくなので私のためにメニューを全部日本語で説明してもらいました(^^)!「まだひらがなレベルなんです」、と言ってましたが、メニューの説明は慣れてるのか上手でした〜☆

Following last week, my hubby tool me to another restaurant he likes today : D 「L'EPI DUPIN」. Very close to Le Bon Marche.

There were 4 Japanese girls (probably tourist) and a Japanese couple so my hubby asked the staff if the restaurant was on Japanese guide. They told us that they have 2 staff that speaks Japanese! We of course asked for Japanese menu explanation for me : ) He said he is still at 'hiragana' level, but he was very good!


アミューズブッシュ(前菜前の一皿)は冷たいスープ。上がセロリのスープで下がスウィートポテトの固まったスープ。美味しい〜♪
Amuse bouche was cold soup. Celery soup on top and sweet potato soup at the bottom. C'est bon!


前菜は、私は手長海老のスープと唐揚げ、旦那さまは牛テールサラダ。手長海老のスープが濃厚〜。牛テールも美味しい〜♪
I took shrimp soup which was super thick! with chicken croquette. Hubby took beef tail salad. Very good!


メインは、私は鴨のしょうが、蜂蜜キャラメリゼ、旦那さまは豚のほほ肉。お肉はほんと妊婦さんじゃない時(ウェルダンじゃなくていい時)に来るのが良いと思います(><)。それでも美味しかったです☆
I had duck with ginger, honey caramelize, hubby took pork cheek. I think it would taste much better if I'm not pregnant (=not well-done!) though it was still good ; )



デザートはチョコタルトとタイム、レモンアイス、旦那さまはサブレのグレープフルーツ乗せ〜。いや〜、満足(*^^*)
Chocolate tarte with thyme, citron ice cream and sable with grape fruit. Both were delicious : ))



強いて一つ言うなら・・カフェにチョコレート付いてなかった。。こっちは最後のコーヒーをオーダーすると、大体チョコレートが付いてくるのです。知らない内に旦那さまが付けないように言ったか!?(濡れ衣 笑)

If I can add one thing.. I didn't get chocolate with my cafe.. Usually in France, you get one piece of chocolate with your cafe at the end. Did my hubby tell them to not give it to me!? (false accusation.. probably..)

今日は病院の検診だったのですが、糖分コントロールのおかげで!?ベビちゃんのサイズも順調とのこと!なのでデザートオッケー出ました☆良かった〜♪

I had check-up at the hospital today and the baby was in good shape : D Bebe is not too big! Thus I was able to eat dessert today ; ))



0 件のコメント:

コメントを投稿