Page

2012/01/21

お食事系集合!1日目/Food Related!1st Day

前回に引き続きアナリストと観光の内のお食事系です。ちょうどマルシェがやってる曜日だったのでマルシェへ。私より遥かに英語で積極的に話すアナリスト。見習わなくてはいけません・・。出来ればフランス語で。。

Food related with the analyst : ) We started with marche. He was talking to people in English with no hesitation. I have to learn from him.. Hopefully in French in the future..


ランチは私の旦那さまが強引にフレンチらしいプレートにしたら!とハムとチーズの盛り合わせをオーダーされてました(^^ゞ。私は子羊を頂きました。お店の名前忘れちゃいました。。

Forgot the name of the restaurant but my hubby strongly recommended a very 'French' plate full of ham and cheese ; ) I had veal plate.



お菓子大好き☆でチョコ関係のところは色々寄る!写真は日本でも有名?Pierre HermeLadureeです♪その他 Gerardo MurotLa Maison du Chocolatなんかも寄りました!

He loves sweets : D We stopped at many chocolate places such as Gerardo Murot and La Maison du Chocolat. Photos are from Pierre Herme and Laduree which are famous in Japan too. (I think..)



夜ご飯は最近評判なのかな。「KONG」というレストランへ。すごーく混んでました。予約してたのですが、予約した時間にいなければ次の人いれます〜とのこと。。帰る頃には満席、行列でした。ビルの最上階で、天井、壁がガラスなのでぐるっとパリが見れます。セーヌ川なんかも見れてロマンチック。でも内装がすごい現代的?不思議な雰囲気。。でもお食事美味しかったです。予想外に(笑)!?味噌とか結構和風な食材なんかも使ってました。私は前菜に海老と蟹のラビオリ、メインにタラの味噌焼き頼んでみたのですが美味しかったです♪

For dinner, we went to 「KONG」. Seems it's very popular now. It was very crowded. We reserved a table but they said if we are not there on time, they will skip us.. By the time we left, it was full and people were on line. It's on the top floor of the building and the ceiling and walls are made of glass so you can see Paris. You can also see Seine and very romantic. Though the interior was very modern and mysterious.. Unexpectedly!? food was good = ) They were using Japanese ingredients too like miso. I ordered prawn and crab ravioli for appetizer and miso marinated black cod for main dish. It was good : )





デザートは外のアイスクリーム屋さん「Amorino』で!美味しい〜♪何種類でも乗せてくれるし(^^)今回はマンゴー、マロングラッセ、チョコレート〜♡満足(*^^*)

We had dessert outside at an ice cream shop 「Amorino』. Very good = ) They can add many kinds as you want. I had mango, marron glace and chocolate this time. Happy : D


0 件のコメント:

コメントを投稿