Page

2012/01/28

Restaurant: 「Jantchi Restaurant Coreen」

今日はジャパニーズエリアに来たのですが、韓国料理屋さんも結構あります。今日は寒いので気分はスンドゥブチゲ!で適当に韓国料理屋さんへ。「Jantchi Restaurant Coreen」に入りました。1回は既に満席に近く、私達は2階へ。私達が入った後どんどん混んで2階も満席状態でした。

肝心のお味は、悪くないけど、前に行ったお店の方が私好み。ここはちょっと甘めのスンドゥブチゲでした。私はもっと赤いくらいのが好みだなあ。旦那さまは石焼ビビンバ。タレにもうひと味欲しい感じ!

ちなみに写真見えづらいのですが、ナムルなどもセットで運ばれてきます。右から2番目のもやしのナムルだけがさっさと減り始めています。何故ならば・・こちらでは妊婦さんはもやしも禁止。(育つ環境が湿気が多く、菌が多くなるとか。。)でもちょっとくらい大丈夫だよ、とチョロチョロ食べる私が食べないよう旦那さまがまずお箸をつけてました(笑)。

We went to Japanese quarter today but they also have many Korean restaurants too. It was cold today so I wanted to eat tofu chige! So went in to the Korean restaurant we found. 「Jantchi Restaurant Coreen」. 1st floor was almost full and we went to 2nd floor. After we went up, 2nd floor became full quite quickly.

Regarding the taste, it's not bad but I liked the other place I went before. The tofu chige was not spicy enough for me. It can be more red! Hubby took bibmba. Wanted little more twist on the sauce!

BTW, it's difficult to see on the photo but they come with little small dishes. 2nd one from the right is bean sprout namul. Here in france, bean sprout are prohibited for pregnant women too. (I heard that it's raised in humid environment and they have more germs..) Though I tend to eat stuff thinking it's ok so my hubby already started eating so that I don't eat it. hahaha.






0 件のコメント:

コメントを投稿