Page

2012/01/27

フランス出産・病院事情/Child Bearing, Hospital Situation in France

今日は妊娠中の定期検診の日でした。こちらでは自分が住んでいる区の病院で産むことが多いようですが、私達が住む14区は特に病院が多いようで、私が行っている病院も徒歩10分、車なら3分くらいで行けるところにあります。こちらの病院は評判も良く人気が高い模様。偶然友達の友達で、ここで出産した日本人の方と話す機会があったのですが、その方もとても良い病院だったと言ってました。

ただ、良い病院の予約が取れないのは日本と同じような状況のよう。私達は旦那さまのお友達が病院で勤務していたため、お友達に取ってもらうことが出来ましたが、通常であれば予約の電話もつながらないくらいだそうで。ラッキーでした。

築150年の病院、といったところがフランスでは珍しくないようですが、この病院は比較的新しくて綺麗。最初はどんな古い施設のところに(><)と不安だったのですが、初めて行った時に安心したのを覚えています(笑)。

病院の人が皆親切なのも安心。ただ、基本フランス語なので旦那さまがいつも付いて来てくれます。自分で話せるようになったらきっともっと安心。がんばろう。

Today, I had a regular prenatal checkup. Seems that people give birth at hospitals in the district they live. Luckily, 14th district is a district with many hospital and the hospital I'm going is 10 mins by walk or 3 mins by car. Very close : ) This hospital has very good reputation and I had a chance to talk to one Japanese person (friend of mine) who gave birth at this hospital and she told me it was very good too.

Though the situation of booking good hospitals seems to be the same in Japan. It's very crowded and difficult. Fortunately my hubby had a friend who works at this hospital and she booked the place for us! It's said to be difficult to even connect the reservation call so we were very fortunate ; ))

Hospitals more than 150 years old seems not unusual in France but this hospital is pretty new and clean : D I was nervous to be in an old hospital but I remember feeling relieved when I first came to the hospital.

All staff in the hospital are really nice. Though it's basically in French so my hubby comes with me all the time. I should be more relieved if I can speak myself. Hope I can improve soon!



0 件のコメント:

コメントを投稿