Page

2012/01/12

賢いお買い物/Smart Shopping

今日は義母とホームグッズショッピングに出かけました。ランチを食べながら「何が欲しいの?」と聞かれ、これとこれと、と説明していったら、「家に余ってるのがあるわ〜」、ということで、先にお家に寄ってみました。そしたらほとんど揃った・・。かなり節約☆ありがとうございますm(__)m

でもいくつかまだ見たい物があったので、パリ近郊最大のショッピングモールVelizy 2に連れて行ってもらいました。パリは1月11日からセールが始まってるので大混雑!かと思いきや平日のお昼間ということもあったのかそうでもなかった。義母も拍子抜け?目的買いだったのと、あまり遅くなるとパリの交通渋滞に引っかかるので早々に引き上げましたが、色んなショップがありそうだったので、今度はじっくり回ってみたいです(^^)

I went home goods shopping with my mother in law today. She asked me what I want to buy during lunch. When I listed up, she told me 'I think I have some of them at home that we are not using'. So we decided to stop at their place first. Then, I was able to get most of the things I wanted.. It saved us a lot. Thank you : D

I still had few stuff I wanted to see so she took me to Velizy 2 which is the biggest shopping mall right outside Paris. Paris sales started from Jan.11th so we thought it's going to be crowded! but wasn't too bad at all. We already knew what I want and since the Paris traffic jam will start, we left pretty quickly but seems like there are many shops so hope to stop by again sometime : )


0 件のコメント:

コメントを投稿