Page

2012/01/01

2012年!明けましておめでとう!/Bonne Année!

皆さま、明けましておめでとうございますm(__)m
本年もよろしくお願いいたします。

2012年は旦那さまのお友達のお家で穏やかに迎えました。ご近所のいくつかのお家は、大音量で窓を開けて踊ってました(笑)。

こちらではクリスマスは家族とだけど、年越しはお友達と、というのが普通だそうです。年末年始の祝日は1月1日のみなので、基本1月2日から通常通りです。なので貴重な1月1日は旦那さまと一緒にのんびり自宅で過ごしました。よく考えると初めての夫婦でのお正月。2人きりで1日中一緒に過ごせて良かったです(^^)

お節をパリで作る実力はまだなく(あ、日本でもない 笑)、お雑煮だけ作りました〜。でも朝はパンにチーズとお餅、という和洋折衷な食卓(笑)。私のご飯でだいぶ日本の味にも慣れたという旦那さま、でもたぶんいつまでもご飯が大好きな私と同じように、好きなのはパンにチーズなのかと☆

2012年も皆にとって良い年になりますように♡

Everybody, Happy New Year!!Hope it will be a great year for everybody : )

We spent the New Year's together with hubby's friend. It was quiet but some of the neighbors had their window opened with loud music and were enjoying dancing.

Here, you spend Christmas with family and you spend New Year's with friends. Holiday is just the 1st of January so people start working from the 2nd. Me and my hubby spent our first precious New Year's holiday together as a married couple with just two of us all day : )) It was quiet and relaxing and we enjoyed a lot.

In Japan, we generally eat 'osechi' for New Year's but since I'm not good enough to make osechi myself, I made just 'ozouni'. Though in the morning, we had both bread and cheese and mochi on the table. haha. Hubby says he got used to Japanese taste a lot with my cooking but like I love rice, I'm sure he will keep loving bread and cheese : )

Wish the best in 2012 for all of my family and friends : ))




0 件のコメント:

コメントを投稿