Page

2012/01/18

白・赤・緑キャベツ/White, Red, Green Cabbage

こちらには白キャベツ、赤キャベツ、緑キャベツがある模様。緑キャベツの写真ないですが、今日お茶した日本人のお友達があると教えてくれました。白キャベツが日本のキャベツに近く見えるけど、味が違う。苦い?灰汁が強い?そして固いです。。そしてものすごい葉っぱ達が密集してます。40分くらい煮込んで、さらに次の日まで置いたら旦那さまは美味しいと言ってましたが、私にはやはり灰汁が強く感じました〜(><)

では緑キャベツが日本のキャベツの味に近いのかというとそうではなく、白菜の柔らかい部分みたいな感じだそうです。

ちなみにChou Rouge(赤キャベツ)としてお店で売ってますが、黒キャベツに見えるのは私だけだろうか。。

Seems like there are white, red and green cabbage here in France. Don't have the photo for green cabbage but my Japanese friend told me. White cabbage looks close to cabbage sold in Japan but the taste is different. Feels bitter and more hard. Leaves are so dense. I simmered it for 40mins and even left it till next day. Hubby said it's good, but for me, it still tasted bitter!

I asked my friend if green cabbage is closer to cabbage in Japan but seems not and is more like soft part of chinese cabbage..

BTW, it's sold as Choue Rouge meaning read cabbage, but is it only me who thinks it's black..?


0 件のコメント:

コメントを投稿