Page

2012/01/21

小売アナリストとお買い物!/Shopping with Retailing Analyst!

今週末はまた前の会社のアナリストの方がヨーロッパ出張前にパリに寄ってくれました〜☆お買い物、食べ物系、という要望にお応えして、コースを組みました!もちろん旦那さま考案・作成(^^ゞ。私はまたフランスについて新たに学ぶことばかりでした〜。

車で40分程、ディズニーランドの近くにあるアウトレット「Val d'Europe」へ!セール時期も重なって安〜い♪見たくなかった気もするけど・・日本で買った長靴、、、10分の1以下の値段って。。二つもいらないけどあまりに安いので二つ目の長靴を買っちゃいました。20ユーロ強なり〜。

Analyst from my previous company visited Paris before his Europe business trip! He wanted shopping, gourmet course so hubby came up with another wonderful tour course ; )) Thank you!! I learned new things about France again : D

First went to an outlet 「Val d'Europe」! It's about 40mins drive from Paris. Close to Disney Land. Since it was also sales season, it was very cheap! Maybe I didn't want to see... but the rain boots I bought in Japan was less than 1/10... I know I don't have to have two but I had to get it since it was too cheap! Little more than 20 euro : D


旦那さまは基本いつも同じブランドで買いますが、それらも安くゲット〜。靴はいつもの4割引♪もっと安かったかも。(写真についでに写ってるのは旦那さまお気に入りの5本指ソックス!日本のお友達にお願いして今回アナリストと一緒に運んでもらいました 笑)

My hubby has specific brand he uses but we got that cheap too : D Shoes was 40% off or even more. (The socks you can see on the photo is 5 finger socks which my hubby loves: ) I asked my friend and it was delivered with the analyst!)


その他私達のホットショップはホームグッズ系!お皿をVilleroy&Bochでゲット!さすが小売アナリスト!?ネットで早速日本での値段を調べてました(笑)。1枚3,675円の前菜皿が7.4ユーロ!大量に買いそうになりましたが、、ここは主婦らしく!?最低限で我慢我慢。その他セラミックナイフとかもゲットしてました〜☆お鍋とかのメーカーにも詳しい彼は、終始「日本ではこんな値段じゃ買えない〜」と言っておりました。私より全然キッチン用品詳しかったです(笑)。

アウトレットの後はパリの中心に戻り、小売アナリストのカバーする無印やユニクロにも☆というか、無印・・日本と全然違う。。日本の無印を知ってるだけにすごーく残念。。でも黒字だそうで。。だからこれでもいいのかもしれないけど、、けど!!もっといいものあるのに〜(><)本家無印はもっと良い物あるよ〜、とフランスの皆さんにも知って欲しいと思いました(涙)。

We also loved home goods shops too. We both got plates at Villeroy&Boch. He was checking the price in Japan and it was 3,675yen which we got in 7.4 euro! I wanted to get lots! but made myself calm and got minimum. He also got ceramic knives. He was very familiar with kitchen stuff (much more than me!) and kept saying 'can't get at this price in Japan!'.

After outlet, we went back to center of Paris and went to MUJI and UNIQLO. I was sad to see MUJI ; (( It was so different from Japan. Quality is really bad.. He told me their P/L is still in the black. Though there is much better stuff in Japan MUJI!! I hope people in France get to know them.. ; (


ユニクロは製品は全世界共通なので物は同じ。値段も大体同じ。これは会社の方針。5本指ソックスはフランスでは売ってないけど、大体のものは同じ感じかな〜。ちなみにユニクロはパリで大人気。大混雑でした!暑かった〜(@@)

人気小売アナリストと無印とユニクロに一緒に行けるってなかなかない素敵な機会でした〜(^^)
食べ物系はまた別記事にしまーす♪

UNIQLO has same quality all over the world. Price is about the same too. It's the policy of the company I think. They don't sell 5 finger socks.. but a lot of it were the same as Japan. UNIQLO in Paris is very popular. It was really crowded and hot!

It was an honor to visit these places with very popular Retailing analyst : ))
I will put food/restaurant on another article♪



0 件のコメント:

コメントを投稿