Page

2012/01/26

Restaurant: 「Le Severo」

今日は日本人のお友達とご飯。2人で日本語だけの会話になりそうだったので、今日は旦那さまにはお留守番してもらいました。それでも車で送り迎えしてくれた旦那さまを見て私の友達は驚愕してました。お留守番なのに送り迎えまで!?と(^^;)。。優しいのです(笑)。

グルメのお友達が選んだのは「Le Severo」、お肉が売りのよう。ただ妊婦の私は焼き加減はウェルダンです。私を見て、お店の人が焼き過ぎるとお肉は固くなって美味しくないから、とハンバーグを勧めてくれました。もうちょっとの我慢ね〜(^^ゞ

前菜もフォアグラやパテが多いのですが、慎重派のうちの旦那さまはこれらも避けて欲しいということなのでポワロ葱のマリネ頂きました。柔らかくて美味しかったです。

デザートのプリンも自家製な感じ。素朴で美味しかったです(^^)

I went out for dinner with my Japanese friend today. I assumed it's going to be Japanese day, so I asked my hubby to stay home. Though my hubby still drove me and picked me up to the restaurant ; ) My friend was impressed.. Thank you hubby!!

My gourmet friend chose a restaurant with good meat. 「Le Severo」.Though I have to cook well done since I'm pregnant. Restaurant staff advised that most of them would be too hard if it's well done so they recommended hamburger for me ; ) Few more months to got!

Most of the appetizer included foie gras or pate. My hubby is very cautious so he asks me to avoid these too.. so I ordered marinated poireau. It was soft and good.

Pudding I took for dessert was simple and good too : )








0 件のコメント:

コメントを投稿