最近ネットで買ったものがお家に届きました。インターホンに応え、お部屋の階数、二つ目のドアのセキュリティコードも数回伝えました。そしてどうやら開かなかった模様。そして、何と・・・そのまま持って帰った配達人(怒)。
持って帰られると自分で郵便局に行かなくてはいけないので大変不便。早く欲しかったので、郵便局行って大きいお腹でダンボール抱えて歩きました。。旦那さまは連絡してくれれば僕が行ったのに、と言ってくれたけど、ただでさえ私のために時間を沢山使ってる旦那さま。出来ることはなるべく自分で(><)。しかし配達人め〜!!Chronopostという郵便局の部署の一つらしいのですが、ほぼ公的機関みたいなものらしく、改善は見込めないのかも。。
でもChronopostを使っている販売業者に苦情を申し立てたら、珍しく?反応してくれて、販売会社からChronopostに連絡したらしいです。Chronopostは何もしてくれなかったみたいですが、販売業者の人が意外にも反応してくれたのでそれは良かったです。
Delivery person came to deliver the product I ordered on internet. I answered the intercom, told him the floor of the room and told the security code for the 2nd door several times. Though seems like he couldn't open the door. Then..... he brought it back without delivering!!!
If they bring back, we need to pick it up at the post office so it's very inconvenient. I wanted the product as soon as possible so I went to the post office and received it and carried back the big box with my big tummy. Hubby said he could have picked up but he is already using so much time for me so I wanted to do things I can myself. Though can't believe what the delivery guy did!! It's a vendor called Chronopost which is one branch of the post office. Seems like it's almost public vendor so probably can't expect improvement..
Though I claimed the wholesaler and they actually claimed to Chronopost which I thought is very rare. Chronopost didn't do anything... but I guess I'm happy that at least the wholesaler responded..
0 件のコメント:
コメントを投稿